U Agrotehnološkom centru u Cerni održan okrugli stol „Zalogaj budućnosti” u sklopu projekta Jačanje kapaciteta dionika u ruralnom razvoju
U prostoru Agrotehnološkog centra u Cerni održan je okrugli stol „Zalogaj budućnosti” u sklopu projekta „Jačanje kapaciteta dionika u ruralnom razvoju”, prijavljenog na Poziv za podnošenje prijedloga aktivnosti Nacionalne mreže Zajedničke poljoprivredne politike za 2025. godinu.
Događaj su, uz Razvojnu agenciju Vukovarsko-srijemske županije, organizirali Agrotehnološki centar i Agro-klaster d.o.o., a okupio je predstavnike institucija, akademske zajednice, proizvođače hrane te predstavnike civilnog i privatnog sektora.
U uvodnom dijelu okupljenima su se obratili Marinko Beljo, državni tajnik u Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i ribarstva, Magdalena Parat, privremeno ovlaštena službenica za obavljanje poslova pročelnika Upravnog odjela za poljoprivredu Vukovarsko-srijemske županije te Marija Dević, v.d. ravnateljice Razvojne agencije Vukovarsko-srijemske županije.
Tijekom rasprave naglasak je stavljen na održivu i inovativnu proizvodnju hrane, pristup „od polja do stola”, sigurnost hrane, brendiranje lokalnih proizvoda te važnost međusobnog povezivanja proizvođača, institucija i potrošača. U konstruktivnom razgovoru okruglog stola sudjelovali su predstavnici Ministarstva poljoprivrede, Hrvatske agencije za poljoprivredu i hranu, Fakulteta agrobiotehničkih znanosti u Osijeku, Agrotehnološkog centra, Agro-klastera d.o.o., domova za starije osobe te obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava.
Sudionici okruglog stola složili su se kako budućnost poljoprivrede i prehrambene industrije leži u inovacijama, povezivanju i digitalizaciji. Istaknuta je važnost suradnje između institucija, znanosti i proizvođača, kako bi se stvorili proizvodi veće dodane vrijednosti i osigurala njihova konkurentnost na domaćem i međunarodnom tržištu.
Naglašeno je da sigurnost hrane i povjerenje potrošača moraju pratiti razvoj novih tehnologija i trendova, a mali proizvođači trebaju snažniju institucionalnu i tržišnu podršku za plasman svojih proizvoda. Model klastera i umrežavanje pokazali su se kao ključni alati za lakše prevladavanje izazova i zajednički nastup na tržištu.