U Novinarskom domu predstavljena vizija digitalne transformacije ruralnog turizma
Danas je u Novinarskom domu uz podršku Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i ribarstva te Ministarstva turizma i sporta održana panel rasprava i predstavljanje digitalne transformacije ruralnog turizma.
Na ovom događanju razgovaralo se o temama za razvoj digitalne transformacije ruralnog turizma Hrvatske: zašto je ruralni turizam važan za očuvanje naših naslijeđa i prirode, te kako posebni oblici turizma poput agroturizma i zdravstvenog doprinose cjelogodišnjoj ponudi.
Analiza Udruge ruralnog turizma Hrvatske o broju pružatelja usluga iz travnja 2025. godine je pokazala kako u ruralnim područjima djeluje preko 1800 pružatelja usluga u posebnim oblicima turizma dok prethodne analize Udruge pokazuju kako gotovo 40% pružatelja usluga nema vlastitu mrežnu stranicu, a u okviru njih dodatnih 20% nema ni nikakvo prisustvo na internetu.
Kako se uglavnom radi o mikro i malim poduzetnicima koji raspolažu ograničenim kapacitetima za samostalnu promociju, u cilju digitalne transformacije ruralnog turizma i doprinosa održivosti ruralnih područja, pokreće se prvi neprofitni Nacionalni portal ruralnog turizma idemonaselo.hr koji je bio predstavljen u okviru panel diskusije. Riječ je o platformi koja ima za cilj postati centralnim mjestom za predstavljanje i promociju bogate cjelogodišnje ponude ruralnog turizma Republike Hrvatske.
Posebni oblici turizma, poput seoskog agroturizma, kulturnog, zdravstvenog, aktivnog i lovnog turizma, prepoznati su kao ključni turistički proizvodi koji će se promovirati i razvijati kroz Strategiju razvoja održivog turizma Hrvatske do 2030. godine. Istraživanje Tomas Hrvatska iz 2023./2024. godine potvrđuje sve veći interes za ruralne dijelove Hrvatske te ističe manjak specijaliziranih turističkih portala za putovanja.
Nadalje, Strategija poljoprivrede do 2030. godine predviđa poticanje plasmana domaćih poljoprivrednih proizvoda i prerađevina putem turizma, čime se želi povećati dodana vrijednost i potaknuti digitalne tehnologije u ovom sektoru. Ovaj razvojni smjer otvara nove mogućnosti za ruralni turizam i promociju autohtonih hrvatskih proizvoda na tržištu.